Av Persson - 25 juli 2010 23:30

Regn och mera Regn

Idag blev det inget skara alls det bara öser ner .. så till ett köpcentrum i skövde åker vi mysig att strossa i butiker lite grann och myste på kvällen åt vi spaghetti och köttfärs sås i stora lass gabriel åt 3 stora portioner så morfar fick inget alls.

Av Persson - 24 juli 2010 23:45

Idag bär det av vi gick upp kl 6 på morgonen för att komma i väg i tid . packa klart mat m.m barnen satte sig i bilen och vi körde. Mamma och Pappa i mammas bil, och jag joce. Leia, gabriel, Jasmine. När vi kommer fram till Skara sommarland är det lite mulet och vi bestämmer oss för att gå in dagen efter och hoppas på bättre väder. Så vi tänkte passa på att njuta av allt som köpstaden hade att erbjuda .. men tji fick vi då hela köpstaden var igen klappat L . så vi for till stan och tittade på ett ”köpcentrum”  coop form som att tillägga var det värsta coop vi någon sin varit på. Jasmin hittade en bekini och vi handlade go grillmat

Sen for vi till campingen för att grilla karre och bakpotatis super gott mm. på kvällen kom Tommy och My upp.

Av Persson - 23 juli 2010 23:30

Idag börjar vi packa för att åka på semester med Mormor och Morfar i morgon J. Kl 15 ringde morfar och sa att han köpt en husvagn och att vi skulle ta våran bil och åka och hämta den i falkenberg. Nu blev det stressig ..vi som trodde att vi skulle åka i morgon ;)  snabb pakning och sen bar det av till falkenberg. Hem till morfar för att leta upp plast muggar m.m för att kunna åka i morgon J barnen var jätte uppspelta J jätte spännande. Vi jobbade på fram till kl 24

Av Persson - 4 juli 2010 23:45

idag vaknade vi tidigt och gick till kiosken på kampingen och köpte ny bakade frallor :) super gott :)

sen gjorde vi oss klara för att gå till parken barnen var upp spelta och förväntans fulla. väll inne i parken gick vi och kolla på indianerna Gabriel var jätte storögd :) varmt var det med så fick svalka ner leia lite med en go glass :) sen gick vi och tittade på tåget :) jätte spännande. det var ju tommys födelsedagspresent så tommy kastades ner i ett kärr :) men han fick pappa med sig ;) dom stank som 2 träsk troll sen ;)

så vi gick och drack lite och sen badade vi till leias stora förtjusning :) gabriel älskade att  bada och en en gång blev tommy islängd i poolen :) och sen pappa med :) lille far trampade på en spik i en trasig bräd hål vid poolen :( jätte farligt. Sen bar det av till en barberar med tommy så han fick rakas på gammalt vis med kniv han var super nervös :) men det gick super bra han var jätte nöjd :) med både rakning och klippning :) efter det kollade vi runt lite i sovenir shopparna och köpte en ny magväska till sarah som hon kan ha när hon hälper mig på torget :) och sen blev det lite mer badande för leia och karuseller för tommy ;)

vid 18:30 gick vi till bilen då hade lille far så ont i ryggen att han inte kunde gå då sa vi till honom att anmäla skadan vid poolen så dom hade det anteknat där. Sen fick han foten in lindad och då släpte smärtan i ryggen med :( så bar det av med lille far till akuten .. bröten fot och ligamentet var skadat så inte konstigt att det gjorde ont . phu ..

På vägen hem kräks gabriel 2 gånger antagligen åksjuk då han inte mådde dåligt i övrigt och åt som vanligt när vi kom hem .. vilken kväll ,

Så våran älskade sarah som vi skulle hämtat fick åka från pappa Artur till Farmor för att sova där till i morgon då hon ändå skulle ditt för att åka på semester med farmor och farfar till Danmark

Hej hopp efter en underbar helg :D

Av Persson - 3 juli 2010 06:45

Vilken underbar helg började i lördags vid 4 åkte vi till lille far för att sedan åka och grilla på getterön :) kl halv 7 kom vi på att vi kanske vill åka till High Chaparall. för tommy var där och hade precis fyllt 20 :) så vi packade i hop och åkte hem och packade husvagnen och for till High Chaparall. :) var frame vid halv 12 :) barnen älskade det så barnen fick åka vagn till entren för att få i sig något att äta innan vi går och lägger oss :) sen var det sängen som väntade barnen älskade att sova i husvagnen :).

HEJ HOPP

Av Persson - 9 juni 2010 08:38

jösses vad tiden går fort redan 2 år :) och en fantastisk egen vilja.

Tänkte passa på att skriva en liten önske lista från gabriel ;)

* Pengar till en Brandbilssäng och Garderob

* Kläder stl 92

* Traktorer, Lastbilar

*  Musse pigg leksaker

HEJ HOPP

Av Persson - 16 maj 2010 23:15

Kl halv 8 var vi framme på disney land .. och vi väckte barnen när vi stog framför entre dörren och dom frågade om vi var framme i tyskland ny .. nä kolla ut sa vi och dom kollade ut och såg entren till disney land vilket liv det blev jösses. vi åkte till hotellet och hämtade entre biljätterna för intredät på parken. sedan parkerade vi bilen och plockade ut vagn och barn och tog disney land bussen till entren :) barnen var jätte uppspelta alla 4 ;) ( sarah leia gabriel och tommy)

väl inne gick vi mot Buzzlight resan och åkte den jätte spännande tyckte gabriel men lite läskigt vi tävlade mot varandra och tommy och sarah van :) sen åkte vi peterpan och sarah och joce åkte stjärn resan som enligt sarah var den bästa turen.

Sen gick vi för att äta på äventrysdelen där blev det musse pigg pizza för barnen och vanlig pizza för oss vuxna :) sen blev det lite strosande och sen vid 3 tiden åkte vi tillbaka till hotellet för lite middags vila och jag och tommyå kte och letade efter en affär vilket var helt hopplöst får försöka komma tillbaka på måndag.

på kvällen gick vi till musse piggs cafe och åt middag och träffade massa disney figurer gabriel var jätte rädd dom två första .. men sen släppte det han vinkade och hojtade för fullt :) underbart vi åt jätte gott och njöt fram till kl halv 10 sen var det sängen som gällde och sova gott och upp kl 7 igen

HEJ hopp

Av Persson - 15 maj 2010 23:45

Idag bar det av kl 8 gick båten från varberg Grenå :) vi åt en jätte fin frukost sen gick joce och la sig en stund i hytten medan Sarah och Leia var och tittade på Prinsessan och grodan :) eller rättare sagt leia tittade 20 minuter sen hade hon tröttnat och kom ut och lekte med oss i lekrummet, sen fick gabriel fiska i fiske dammen han var livrädd och ville inte hålla i spöt om inte tommy gjorde det med sen fiskade han upp ett super fint litet pussel med massa fina bilar. kl 13 var båten framme och dags att packa in vagn och alla barnen i bilen igen :) fick tummen upp och dom som satt i bilen bakom på båten dom tyckte nog det var en bra bedrift att få in vagnen där ;) hi hi ..

Nästan med en gång efter strat stanade vi för en lunch på mc donalds barnen tyckte det var super kul. sen in med alla barnen igen för att köra hela vägen till tyska gränsen :) där blev det lite fika.

sedan bar det av igen vidare ner i tyskland. sen blev det pous och tankning :)

sen körde vi till kl 10 då det var kvälsmat som gällde och barnen göras klara för natten :)

sen var det sträckkörning med några toalett pouser och ben sträckare på vägen ner :) joce körde större delen av natten :) tapra man ;)

Mamma till en hel hög troll