Av Persson - 23 augusti 2012 11:24

Äntligen är målarna här :) sedan början av juni har våran groventren / tvätt stuga äntligen blir det klart och vi kan flytta ut tvättstugan från vårat garage :) toppen :)

Av Persson - 22 augusti 2012 22:31

Idag började skola och barnen var jätte spända. Sarah skulle få nytt klass rum och Leia inför nya klass kompisar :) medans barnen var i skola och dagis passade jag på att städa skönt att vi är på väg tillbaka i rutiner igen :)

Efter skolan åkte jag med Sarah till gymnastiken och åkte å myste med underbaraste lilla Ludde på vad faster har saknat dig !!!

Sen kom man hem till dukat bord då mannen gjort kycklin och ris mums :)

Ännu en underbar dag :)

Av Persson - 21 augusti 2012 23:24

Idag har vi hunnit med en hel del :) morgonen började med pannkaks frukost sen kom Lill kussen Tyra på besök med Katrin och Hendrik. Vilket var jätte mysigt och Katrin hjälpte oss att beskära plommon trädet en del ( tusen tack)
L
Sen bar det av till BVC med på fyra års kontroll :) och gabriel fick ett fint OK i rumpan efter både syn koll och balans gång en liten gubbe och en kryss :) han hade växt otroliga 11 cm ( 105 cm nu) sen förra året jösses !! Sedan han föddes har han legat strax under medel nu ligger han över :) med en vikt på 15,5 så var han helt perfekt :)

Vi han med en mysig tur till mamma milo med och fick lekt en stund :) när vi skulle åka hem ville alla barnen Stanna kvar så hem åkte jag och joce och liten :) och jag passade på att förbereda middagen för barnen :) för i kväll blor det mamma och pappa mys :)
Potatis gratäng med nötkött mm super gott
Till efterrätt blev det pannkakor på cocos mjölk och vispad grädde med jordgubbe kompott :) mm super gott

Av Persson - 20 augusti 2012 23:59

Idag blides det pannkakor här hemma och det går åt en del till 7 barn :) jösses trodde Sarah skulle spricka ;)

Totalt gick det åt

24 dl mjölk
12 dl mjöl
6 ägg

Och en himla massa nuttella !!

Av Persson - 20 augusti 2012 09:27

Inatt har Sarah och hennes kompis My sovit i skogen :) spännande men hem vandrande genom ko hagen kom dom redan kl 9:00 :)

Av Persson - 19 augusti 2012 17:24

Barnen här hemma har blivit utvalda att vara test piloter på leksaker från bl.a http://www.pixiekids.se/ så nu väntar dom på ett trä kök med tillbehör skall bli jätte spännande :)

Så nu väntar vi på att paketet skall komma på posten :)

Av Persson - 19 augusti 2012 17:13

Idag tog vi båten ut till visingsö och kollade runt lite på ön och lekte på lekplatsen i rökinge den är verkligen toppen fin :) sen passade vi på att äta lite glass och kolla på slots ruinen barnen tyckte det var spännande.
När vi kom åter till Gränna gick vi en promenad och kollade på när dom gjorde polkagrisar där fick vi även provsmaka den polkagris som dom gjorde :)

På kvällen blev det bada och sen duscha och semester avslutnings middag med nuggets och pommes smaskigt enligt barnen :)

Av Persson - 19 augusti 2012 10:22

Igår skulle jag varit och gjort världens fynd till dom små :( på barnens hus hade dom kampanj på regnställ så dom sålde dom för 99 i stället för 399 :- och 49 för stövlar :( och jag för sov mig !!! Är sp arg på
Mig att jag inte ställde klockan men mina barn vaknar alltid kl 7 men inte idag inte :( då vaknade dom kl 10 :(
Så vi missade det :(

Men morfar ringde och ville att vi skulle åka till karlgustav bya festen

Så raggar bil till karlgustav blev det med mormor och morfar för mig och små killarna tack för en toppen dag :)!!

Mamma till en hel hög troll